Przedsiębiorstwa w wyścigu o klienta starają się wyróżnić, stosując rozmaite formy reklamy. Tradycyjne nośniki nie zaskakują, więc marketerzy szukają innych, bardziej nieszablonowych rozwiązań. Do zadań promocyjnych mogą być wykorzystywane nawet samochody, lecz by spełniały taką funkcję, trzeba zadbać o spójny koncept graficzny dla całej floty.
Czym powinna wyróżniać się firmowa grafika na auto?
Należałoby zastanowić się, czy emblematy graficzne wykorzystywane w działalności danego podmiotu i na innych nośnikach reklamowych kolorystycznie pasować będą do barwy lakieru. Emblematy czarne na ciemnym samochodzie nie będą bowiem widoczne i analogicznie jest w przypadku jasnych odcieni. Czasem trzeba więc te dwa obszary pogodzić.
Jeśli nie ma możliwości pełnego odwzorowania logotypu, by nie stapiał się z tłem, można wykorzystać jedynie część barw i bardziej skupić się na głównym motywie albo haśle, z którym marka ma być kojarzona. Indywidualny projekt graficzny na samochód w Warszawie powinien pasować też do kształtu pojazdu, szerokości drzwi, uwzględniać umiejscowienie klamek, ponieważ rzutuje to na walory estetyczne.
Należy też unikać przebodźcowania odbiorców i nie zakrywać auta ścianą tekstu. Wyraźny znak firmowy, czytelna nazwa przedsiębiorstwa i ewentualnie motywy graficzne powiązane z branżą zdecydowanie wystarczą.
Jakie zabiegi wykonać przed aplikacją grafiki?
Decydując się na foliowanie samochodu, warto wykonać szereg zabiegów, dzięki którym naklejka prezentować się będzie schludnie i ozdobi pojazd na długie lata. Przed rozpoczęciem procesu należałoby dokładnie oczyścić karoserię samochodu, usunąć skazy i odtłuścić powierzchnię, na której znaleźć ma się naklejka. Po aplikacji ważna będzie natomiast właściwa pielęgnacja auta – zagrożenie dla stanu folii stanowią bowiem myjnie szczotkowe.
Folia na samochód stanowi interesujący sposób na wyróżnienie się w przestrzeni miejskiej. Zadbanie o ten aspekt identyfikacji graficznej powoduje dodatkowo, że budowany jest wizerunek podmiotu profesjonalnego, dbającego o różne obszary funkcjonowania.